پرسش‌های متداول(FAQ)

قبل از هر چیز لازم است بدانید بسیاری از سوالاتی که شما در ذهن دارید در لینک های «قوانین وب سایت» و «راهنمای خرید» به طور جامع پاسخ داده شده اند. با این حال سوالاتی هست که به دلیل روشن شدن بهتر مسایل خرید در ادامه ی مطلب بررسی شده اند.

حمل و نقل

هزینه ی حمل و نقل چگونه محاسبه می شود؟

این هزینه ها بر اساس موارد رو به رو محاسبه می شوند:

۱- تعرفه های شرکت های پستی

۲- هزینه های بسته بندی

۳- هزینه های بیمه ی کالا

۴- هزینه های انبارداری

آیا پرداخت هزینه های حمل بر عهده ی مشتری است؟

هزینه ی ارسال تمامی کالا های جنگل مارکت بر عهده ی مشتری است مگر در مواردی که کالای سفارش داده شده مشمول شرایط کالاهای ویژه باشد. این سفارش ها کالاهایی هستند که حجم یا وزن غیر معمول دارند، بسیار حساس و یا شکستنی هستند و یا به مراقبت های خاص در زمان حمل و نقل نیاز دارند.

کالا ها چگونه ارسال می شوند؟

تمامی سفارش ها بسته به نوع کالا، آسایش مشتری و صرفه ی اقتصادی هزینه های حمل، از سه طریق پیک اختصاصی جنگل مارکت، شرکت های خدمات پستی و شرکت های باربری ارسال می شوند.

آیا می توانم سفارشم را پیگیری کنم؟

غالب شرکت های پستی امکان رهگیری مرسولات را در وب سایت خود دارند. برای مثال اگر کالای شما از طریق شرکت پست ایران ارسال شده باشد، می توانید موقعیت آن را از طریق لینک زیر ببینید:

http://itemtracking.post.ir

چه مدت پس از ثبت سفارش کالا آن را تحویل می گیرم؟

این روند به طور کلی بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت زمان می برد.

سفارش خود را دریافت کرده ام. اما کالا آسیب دیده است. چه کنم؟

طبق مقررات سازمانی جنگل مارکت، شما حد اکثر ۲۴ ساعت زمان دارید تا این موضوع را به اطلاع کارشناسان برسانید. در صورت اثبات ادعای شما، کالا با جنس سالم تعویض خواهد شد.

تلفن: ۰۲۱۴۴۲۸۸۰۶۸ واحد خدمات پس از فروش

ایمیل: info@jangalmarket.ir

آیا می توان بدون عضویت در وب سایت جنگل مارکت، از آن خرید کرد؟

بله. شما برای استفاده از امکانات و خدمات وب سایت باید ابتدا ثبت نام کرده و عضو وب سایت شده باشید.

آیا ثبت سفارش برای خرید کالاهای نمایش داده شده در وب سایت به منزله ی خرید قطعی کالاهاست؟

همکاران و متخصصین جنگل مارکت به صورت مرتب با کلیه ی تامین کننده ها برای موجودی محصولات و به روز نگه داشتن اطلاعات آنها تلاش می کنند. ممکن است در موارد محدودی به هنگام حراج ها و تخفیف های ویژه ی فروشگاه و یا تقاضای زیاد مشتریان برای خرید محصولات، موجودی کالا یا خدمات تمام شود در حالی که سفارش شما هنوز پروسه ی خود را طی نکرده است. در این حالت، کارشناسان ما پس از هماهنگی با شما برای تحویل کالا در فرصت معین و یا تعویض آن با کالای جایگزین اقدام می کنند.

آیا می‏‌توانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟

شهروندان تهران امکان مشخص کردن روز و ساعت تحویل کالا را دارند. در شهرستانهای بزرگ که ارسال های پستی امکان پذیر می باشد، تعیین روز ارسال ممکن است ولی پیش بینی ساعت آن در حال حاضر وجود ندارد.

چگونه می‌‏توانم سفارشم را لغو کنم یا تغییر دهم؟

تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.
اما پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارشات و یا واحد فروش تماس بگیر. . شما می توانید با مراجعه به صفحه قوانین سایت بازدید کنید.

آیا می توانم کالای خریداری شده را پس بدهم؟

این امکان فقط طبق قانون تجارت الکترونیک، وجود دارد.