جنگل مارکت فروشگاه اینترنتی
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

روز نوجوان مبارک

هشتم آبان ماه (۸ آبان ماه) مصادف با روز نوجوان مبارک باد.

در این مقاله به اهمیت سلامتی نوجوانان پرداخته می شود.

نوجوانی مرحله گذار رشد فیزیکی و روانی انسان از کودکی به جوانی است.این گذار به همراه تغییرات زیستی (بلوغ جنسی) ، اجتماعی، روانشناختی همراه است.از میان این تغییرات ، تغییرات زیستی و روانشناختی بیشتر مشهود است.

در سالهای اخیر ، در بسیاری از پژوهش ها ، نوجوانی را به سه دوره تقسیم می کنند:

  • نوجوانی اولیه :۱۲-۱۴ سالگی
  • اواسط نوجوانی :۱۴-۱۶ سالگی
  • اواخر نوجوانی :۱۶-۱۹ سالگی

آغاز و پایان نوجوانی بستگی به کشورهای مختلف و آداب ورسوم شان داردوگاهی در درون یک کشور با خرده فرهنگ های مختلف ، سنین متفائتی را برای بلوغ (از نظر دوره بندی و قانونی) به منظور سپردن وظایف مشخص در جامعه تعریف می کنند.برخی از این وظایف عبارتند از:رانندگی وسایل نقلیه، داشتن روابط جنسی قانونی، خدمت سربازی، تهیه و نوشیدنی مشروبات الکی، رای دادن،قرار داد بستن، داشتن سیم کارت، تکمیل برخی مقاطع تحصیلی، و یا ازدواج است.

تغذیه و نقش آن در سلامت جسم و روان نوجوانان

در دنیای امروز مساله تغذیه و رابطه آن با سلامتی و بهداشت بدن اهمیت اساسی دارد.زیرا پایه و بنیان یک زندگی موفق و سرشار از تلاش و سازندگی را سلامت جسم و روان بنا می کند.از سوی دیگر ، فرد می تواند با اطلاع از نوع تغذیه و برنامه غذایی خود ، به سلامت جسمانی و روانی مناسب دستیابی پیدا کند.بنابراین با حذف گروهی از مواد غذایی و یا مصرف افراطی گروهی دیگر، نمی توان سلامتی را بدست آورد بلکه کیفیت مواد مصرفی در ایجاد سلامتی تاثیر بسزایی دارد.به همین دلیل امروزه تغذیه و نوع رژیم غذایی یکی از مهمترین مسائل زندگی است که نه تنها برای تناسب اندام ، بلکه برای رسیدن به سلامتی و برخورداری از بدنی آماده از هر جهت مورد توجه قرار می گیرد.

تغذیه چیست؟

تغذیه عبارتست از هر چیزی که انسان مصرف می کند و می خورد خواه مفید باشد و خواه مضر ، میوه ، قند ، … در سلامتی او نقش دارد .پس با توجه به این نقش مهم ، توجه به تغذیه و ساختار آن در اولویت مهمی از برنامه های زندگی هر فرد قرار می گیرد.

بهترین تغذیه برای نوجوان:

مواد غذایی است که هم انرژی باشد و هم حاوی موادی برای رشد و سلامت بدن باشد .دارای کالری ، آهن و ویتامین های مورد نظر باشد .کلسیم مورد نظر نوجوانا را برای شکل گیری توده های استخوانی تامین نماید .مصرف فیبرو کربوهیدرات ها و چربی به میزان لازم باشد.

مصرف مایعات نیز از ضروریات است تا بدن همیشه هیدراته بماند.

گردآوردنده:منیر احمدی فرد

 www.jangalmarket.ir

سلامتی، تندرستی، نه به تراریخته،محصولات ارگانیک، فروشگاه اینترنتی جنگل مارکت

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*